logo

 

Stonehams maffiga emblem.

Allt är inte glassig grafik och snygga bilder om resultatet ska främja affärerna.

I designprocessen passerar vi flera steg och viktiga moment. Ett av dem
mynnar ut i en detaljerad kravlista för den fortsatta utvecklingen.

Mindmapping är en viktig del i utvecklingsarbetet.

Logotyperna växer fram och får såväl färg som form efter många timmars förberedelser.

Moodboards målar upp en känsla av vart vi vill med varumärket, naturligtvis utifrån kundens input.

Den här varianten av logotypen hittar du på i stort sett alla Stonehamplagg.

 

En uppstickare i längdskidåkningsvärlden




Kund:Stoneham
Uppdrag:Designstrategi, designkoncept & visuell identitet
Designstrategi
Visuell identitet
Designkoncept

Beskrivning:

Peter Larsson och Fredrik Persson, båda före detta landslagsåkare i längdskidlandslaget, har tagit sig an utmaningen att förnya och föryngra utbudet inom längdskidåkningsmodet. Tillsammans med en stark finsk partner har man på mycket kort tid etablerat varumärket Stoneham i dussintalet länder. Hothouse Studios har varit med sedan allt bara var en idé och utvecklat designstrategi och designkoncept, såväl som det visuella uttrycket som sedan tagits vidare ut i kollektionerna.