logo

Grundliga förstudier och ett omfattande utvecklingsarbete startade upp det som idag är ett av våra största samarbeten.

Slutresultatet efter ett långt utvecklingsarbete blev den här lätta, kontemporära och moderiktiga logotypen. Väl mottagen både hos kund och på marknaden!

Taglinen “I dare you!” uppmanar till att våga välja de skor man verkligen vill ha, oavsett om de egentligen passar för situationen eller inte. Våga gå din egen väg!

Vi utvecklade även en grafisk property som numera används som en varumärkesförstärkare på både skorna och i kommunikationen.

Den första säsongens annonser blev två till antalet och handlar mycket om just “I dare you!”.

Det här är den andra annonsen som satte reklamidén på plats. Användes sparsamt men rönte ändå uppmärksamhet.

Sixtyseven utmanar dig. Vem utmanar du?




Kund:Sixtyseven
Uppdrag:Varumärkes- och kommunikationsplattform
Varumärkesplattform
Kommunikationsplattform
Visuell identitet
Reklamidé

Beskrivning:

Spaniens absolut största tjejskomärke slog i taket på den inhemska marknaden. Nästa steg var att satsa på export. Med goda relationer i Skandinavien och en faiblesse för det avskalade, rena och strama formspråket som karaktäriserar oss nordbor, sneglade man åt vårt håll för att få hjälp. Efter en pitch stod Hothouse Studios som vinnare efter framgångsrikt samarbete med våra vänner på Booster Reklambyrå. Uppdraget var solklart: att bygga ett helt nytt varumärke för etablering i Skandinavien och på sikt resten av Europa och världen. Naturligtvis en jätteutmaning och ett grymt kul uppdrag! I ett första steg utvecklades varumärkes- och kommunikationsplattform, vilka följdes av visuell identitet och en mångfacetterad reklamidé att bygga kollektioner resektive marknadsföring utifrån. Idag förvaltar vi varumärket och tar hand om varumärkesbyggandet i såväl Skandinavien som resten av världen..