logo

 

Sixtyseven har under våren synts i dagspress såväl som modepress, här i magasinet Metro Mode.

 

På Sixtysevens hemsida har puffar, skyltfönster, kollektion och bloggen uppdaterats löpande under hela våren.

Tre imagebilder är producerade för spridning worldwide. Alla på temat “This is my alterego”.

I samarbete med Metromode.se och Brandos.se och Anders Ståhl Trading (skandinavisk agent) genomfördes en mycket framgångsrik tävling på Metromodes hemsida. En lycklig vinnare kammade hem fem par Sixtysevenskor!

 

Sixtyseven uppmanar tjejer att gå sin egen väg




Kund:Sixtyseven
Uppdrag:Global kampanj

Beskrivning:

Hothouse Studios har arbetat med Sixtyseven sedan 2008 men inför 2013 fick vi uppdraget att utveckla den varumärkesbyggande kommunikationen på global basis, vilket självklart är ett mycket spännande uppdrag! Det innebar utveckling av säsongens tema utifrån gällande kommunikationskoncept, produkt- såväl som imagefotografering, framtagning av annonsmaterial för populärpress liksom för webben. Allt för vidare transport till Spanien som sedan tar hand om medieval och använder materialet i såväl Europa som övriga världen. När det gäller Skandinavien har Hothouse Studio även uppdraget att sköta medieval, upphandling av annonsplatser, samarbeten, tävlingar, Facebook och bloggning. Uppdatering av skandinavisk och internationell sajt med säsongens uttryck och självklart vårens och sommarens skokollektion ingår också i arbetet. Temat för våren/sommaren 2013 blev “This is my alterego” och syftar till att uppmana tjejer att våga gå sin egen väg och stå för vem man är och vad man gillar att göra. Bakom varje modeintresserad tjej finns alltid något mer och spännande. Våga visa det!