logo

Kommunikationskonceptet för Kaffeknappen kokades ner till en smakfull liten tagline: Bjud på dig själv! Vilket inte bara syftar till att vara en trevlig värd utan även till att paketera fikat och fikalösningen på ett sätt som lirar med det egna varumärket.

Konceptet mynnar ut i en mängd produktioner så klart. En av dem kan ni se här, ett magasin som vi döpte till Epicure.

Kaffe har fler smakaromer än vin! Det är med andra ord en hel vetenskap att dricka kaffe. Och några som vet hur vad som gäller, det är Kaffeknappen.

Fikalösningar för företag




Kund:Kaffeknappen
Uppdrag:Kommunikationsutveckling
Kommunikationsplattform
Visuell identitet
Reklamidé

Beskrivning:

När marknadsledaren inom fikalösningar för företag – Kaffeknappen – ville uppdatera sin profil, sitt formspråk och sitt uttryck i kommunikationen utlystes en pitch med fyra byråer inbjudna. När all klokskap i ledningen sagt sitt stod Hothouse Studios som vinnare av ett mycket ärofyllt konto. Med en tagline som lyder ”Bjud på dig själv!” och ett omtag på Kaffeknappens kommunikativa anslag som, rimmar bättre med det kontemporära varumärke de är hittade vi den nerv man sökt.